Välkommen till en heldag för dig som är förtroendevald på arbetsplats

Vi vill bjuda in dig som är förtroendevald till en heldag om Idéen om vården fredag den 24 november kl. 9-16.

Vi träffas och samtalar om de utmaningar som vi står inför i vården.

• Hur utvecklas vården och vad innebär det för våra fyra professioner?
  • Det här vill Vårdförbundet se i de vårdpolitiska frågorna!
  • Det här är på gång i Stockholm och i andra delar i Sverige?

Under dagen finns Annika Wåhlin från förbundsstyrelsen med. Annika är idag verksam som FoU-strateg på Landstinget Blekinge.

På avdelning Stockholms heldagar för förtroendevalda på arbetsplats möts förtroendevalda med facklig tid, förtroendevalda på arbetsplats tillika skyddsombud på arbetsplats och avdelningsstyrelsen för en dag med utbildning, erfarenhetsutbyte och nätverksskapande i fokus. Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen och arbetsmiljölagen.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar! Styrelsen avdelning Stockholm

Idéen om vården

Tid och lokal

Den 24 november kl. 09.00-16.00 (inkl. lunch) Mötesplatsen, Nationella kansliet, Adolf Fredriks Kyrkogata 11.

Anmälan

Anmäl dig senast den 17 november. Kom ihåg att anmäla ev. matallergi. Observera att vi har allergiker i vår grupp. Låt bli parfymen, tack!

Förtroendevald på arbetsplats

Du har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans med medlemmarna på din arbetsplats har du möjlighet att påverka i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.

Som förtroendevald i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag.
Medlemsaktiviteter

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu! Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former.

Läs mer om våra medlemsaktiviteter
Anmäl dig till Vårdgalan 2017 i Stockholm

Den 20 oktober avslöjas vinnaren av Vårdförbundspriset i samarbete med Folksam samt Årets vårdchef. Välkommen att inspireras av goda exempel på personcentrerad vård och ledarskap som förändrar vården!

Anmäl dig nu!
Tips på poddar om hälsa och vård

Här får du tips på några poddar inom områdena hälsa och vård. Lyssna på bussen eller tåget, på väg till jobbet, när du städar, när du är ute och går, på stranden, på flyget, eller när du får en stund över för dig själv.

Det finns hur många poddar som helst

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga