Välkommen på nätverksträff om arbetsmiljö och vårdmiljö!

Vi vill bjuda in dig som förtroendevald till en nätverksträff om arbetsmiljö och vårdmiljö måndag den 8 maj kl. 9-16.

Under dagen håller Anitha Kiianlinna, arbetsmiljö- och organisationskonsult, ett seminarium om vikten av en god arbetsmiljö för ett hållbart yrkesliv. Vi kommer bland annat att beröra arbetsmiljölagen, föreskriften om organisatorisk och social arbetsmiljö, ändringarna i diskrimineringslagen och hur vi kan arbeta med att förebygga ohälsosam arbetsbelastning.

På avdelning Stockholms nätverksträffar möts förtroendevalda med facklig tid, förtroendevalda på arbetsplats tillika skyddsombud på arbetsplats och avdelningsstyrelsen för en dag med utbildning, erfarenhetsutbyte och nätverksskapande i fokus. Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen och arbetsmiljölagen.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar!

Styrelsen avdelning Stockholm

Arbetsmiljö och vårdmiljö

Tid och lokal

Den 8 maj kl. 09.00-16.00 (inkl. lunch) i Årsta Aulan, Södersjukhuset

Anmäl dig senast den 2 maj.

Kom ihåg att anmäla ev. matallergi. Observera att vi har allergiker i vår grupp. Låt bli parfymen, tack!

Förtroendevald på arbetsplats

Du har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans med medlemmarna på din arbetsplats har du möjlighet att påverka i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.

Som förtroendevald i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag.
Dags för nyval - nominera dig eller någon annan!

Hösten 2017 ska det väljas ny avdelningsstyrelse, valberedning och kongressombud till avdelning Stockholm. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdragen.

Nominera dig eller någon annan!
OB-ersättningar för vårens och sommarens helger 2017

Det är många helgdagar fram till sommaren – vi ger dig hela listan med vilka OB-tillägg som gäller inom landsting, regioner och kommuner. Kontakta oss för övriga avtalsområden.

OB-ersättningar för vårens och sommarens helger 2017

Vårdförbundet Direkt