Välkommen till en heldag för dig som är förtroendevald på arbetsplats

Vi vill bjuda in dig som är förtroendevald till en heldag om samverkan onsdag 27 september kl. 9-16.

Under dagen deltar bland andra Erik Westberg och Helena Hagman från enheten för kommunikation och medlemsutveckling.

Samverkan och MBL är viktiga påverkansdelar som vi som facklig organisation har att använda oss av. Under dagen kommer vi att fördjupa oss i hur vi skapar god samverkan och goda förutsättningar för MBL-förhandlingar.

På avdelning Stockholms heldagar för förtroendevalda på arbetsplats möts förtroendevalda med facklig tid, förtroendevalda på arbetsplats tillika skyddsombud på arbetsplats och avdelningsstyrelsen för en dag med utbildning, erfarenhetsutbyte och nätverksskapande i fokus. Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen och arbetsmiljölagen.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar!
Styrelsen avdelning Stockholm

Samverkan

Tid och lokal

Den 27 september kl. 09.00-16.00 (inkl. lunch) i TCO-lokalen,
Linnégatan 14.

Anmälan

Anmäl dig senast den 21 september. Kom ihåg att anmäla ev. matallergi. Observera att vi har allergiker i vår grupp. Låt bli parfymen, tack!

Förtroendevald på arbetsplats

Du har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans med medlemmarna på din arbetsplats har du möjlighet att påverka i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.

Som förtroendevald i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag.
Inför sommarsemestern

Snart är det sommar igen och många av oss kommer att få en välförtjänt semester. Men det finns många frågor kring semestern. Här svarar vi på de vanligaste frågorna som brukar komma till oss.

Kom ihåg att
Skriv en motion!

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

Skriv en motion!

Vårdförbundet Direkt