Vem är nästa förtroendevalda på just din arbetsplats?

Vi behöver bli fler förtroendevalda som är med och förbättrar våra verksamheter.

När krisen är ett faktum på många arbetsplatser, kan en förtroendevald vara vägen framåt. Men även arbetsplatser som är välfungerande gynnas av att ha en förtroendevald på plats. Det finns alltid verksamhetsnära frågor som kan drivas och områden som kan förbättras. Att vara förtroendevald är både roligt och utvecklande. Du lär dig mycket om verksamheten och knyter många värdefulla kontakter inom organisationen. Stöter du på problem finns erfarna förtroendevalda med facklig tid på Centra eller lokalexpedition till ditt stöd. Tillsammans kan ni på göra stor skillnad på just din arbetsplats.

Till dig som inte har en förtroendevald på din arbetsplats!

Hur skulle du vilja att arbetslivet ser ut? Vad skulle kunna vara bättre på din arbetsplats? Om du har en åsikt, kan det vara början till ditt engagemang. Kanske är det du som blir nästa förtroendevalda på din arbetsplats?

Som förtroendevald i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag.
Till dig som har en förtroendevalda på din arbetsplats – dags för ny- eller omval!

Som förtroendevald väljs du på två år. Det är nu dags för din arbetsplats att välja om eller välja ny förtroendevald. Den som idag är förtroendevald kan svara på dina frågor och hjälpa till att ordna medlemsmötet så att ni kan välja om den personen, om den och ni vill, alternativt välja en ny förtroendevald.

Ett medlemsmöte måste anordnas!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga