När vårt engagemang gör skillnad

Det har nog knappast undgått någon vad som sker på akuten på Danderyds sjukhus just nu. Den mediala uppmärksamheten har varit stor och de lokalt förtroendevalda har gjort en enorm insats både för att påverka den krisartade situationen och för att fler ska få upp ögonen för den.

Sommaren med värmen, fukten och bristen på bemanning gjorde situationen på akuten allt mer ohållbar och tillslut bestämde sig de förtroendevalda för att anmäla arbetsplatsen till arbetsmiljöverket. Och där är vi nu. Lite längre fram i höst, när arbetsmiljöverket kommit med ett utlåtande, så kommer de förtroendevalda med sina egna ord beskriva den påverkansresa som de nu är på. Håll utkik i kommande nyhetsbrev.

Allt arbete och det resultat som det förhoppningsvis efterföljs av, har sin grund i vår vilja att engagera oss.

Engagemang kan ske på många olika sätt.
Detta är inget kall – om yrket, det som skaver och organisering

Allt för ofta hörs påståendet, från såväl kollegor, chefer och beslutsfattare, att det behövs fler män i vården för att höja yrkets status. Men påståendet säger mer om synen på kvinnor och kvinnodominerade yrken än något annat.

Jag anser att jämställdhetsarbetet är en av de viktigaste frågorna för Vårdförbundet.
Årsmöte 4 oktober!

Kom och rösta fram ersättare till kongressombuden, lämna din input till 2019 års verksamhet, mingla med kollegor över en god buffé och lyssna på Linnéa Claeson som föreläser. Linnéa är handbollsspelaren som är känd bland annat för sitt Instagramkonto Assholesonline där hon medvetandegör sexuella trakasserier och näthat och bemöter kränkningar med humor.

Sista chansen att anmäla dig är imorgon 13/9
Enkät - Vilka medlemsaktiviteter vill du ha under 2019?

Passa på att bidra till vår verksamhetsplanering 2019! Syftet med enkäten är att få en fingervisning om vilka aktiviteter medlemmarna i avdelning Stockholm gärna vill ha framöver. Resultatet av enkäten kommer fungera som en bas för styrelsen, vid prioriteringar av aktiviteter under året som kommer. En sammanställning av enkäten kommer att presenteras på årsmötet den 4 oktober samt i efterhand på webben.

Fyll i enkäten nu!
Tävling

Vem föreslås vara mötesordförande på Vårdförbundet avdelning Stockholms kommande årsmöte den 4 oktober?

Var med och tävla!
Medlemsaktiviteter

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu! Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former.

Kika efter om det finns något som passar dig!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga