Att ha en Vision

Vid Vårdförbundets kongress i maj i år beslutades att anta en ny vision. Senaste visionen beslutades vid kongressen 2008 och siktade på 2018, det var alltså tid att förnya eller förändra visionen.

Under åren 2008 till 2018 har vi som organisation utvärderat vad vi uppnått i visionen för hälsa och helhet som antogs av kongressen 2008. En del av våra visioner var uppnådda andra hade vi som organisation bara börjat snudda vid.

Varför behöver en organisation som Vårdförbundet en vision?
Skapa förutsättningar för säkrare vård med bättre arbetsvillkor!

Naghmeh Mahmoud Zadeh vill gärna träffa politiker och bjuda in dem till att ”gå i mina skor” för att kunna påverka förutsättningarna inom vården med förbättrade arbetsvillkor och högre värdering av våra yrkesgrupper.

Att vara snäll och att vara modig.

Att stå upp för alla människors lika värde. Att visa civilkurage. Är det ur Vårdförbundets stadgar? Nej, innehållet och uppmaningen är från Linnéa Claesons föreläsning som avslutade avdelning Stockholms årsmöte den 4 oktober 2018.

Dryga 220 medlemmar samlades på torsdagskvällen för att mingla!
Rast och paus för ett hållbart yrkesliv

Vår kunskap behövs under dygnets alla timmar. Arbetstiden spelar en viktig roll för att vårt yrkesliv ska vara hållbart över tid. Att kunna ta rast och spontana pauser under arbetspasset är en förutsättning för att måna den egna hälsan.

Vad räknas "utebliven rast" som?
Medlemsaktiviteter

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu! Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former. Du som är röntgensjuksköterska har chansen att äta lunch med dina kollegor den 8 november, då vi firar internationella röntgensjuksköterskedagen.

Kika efter om det finns något som passar dig!
Får vi besöka dig på din arbetsplats?

Vi vill gärna besöka dig på din arbetsplats för att få veta mer om dina arbetsförhållanden och din vardag. Det är givetvis du och dina frågor som står i centrum.

Fyll i formuläret för att bjuda in oss.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga