Vad innebär det att vara en Fair Union?

Julen närmare sig med stormsteg och nyss har det varit Black Friday, innan dess har det varit Black Week och Singels Day. Alla dagar som är skapade för att vi ska konsumera mera.

Jaha, vad har det där med Vårdförbundet och göra, kan man ju fråga sig.
Inte har väl facket med och göra om, hur och på vilket sätt det konsumeras i samhället! Att var en facklig organisation innebär att ta ansvar, att ta ansvar i frågor som också går utanför den egna ramen. Det kan i sig kanske kännas märkligt, jag vill ju som medlem att min fackliga organisation ser till mitt intresse först och främst och inte ägnar så mycket kraft och energi till frågor som inte berör mig direkt.

Hur mycket kraft tar ett sådant engagemang?
Fairtrade - en viktig fråga

Jag skulle vilja ta några minuter av din tid och berätta varför jag tycker att Fairtrade är en viktig fråga både för mig personligen och i det fackliga uppdraget.

Vem är jag kanske du undrar?
Vårdförbundet är en Fair Union

Att vara en Fair Union innebär att vi arbetar för ett samhälle som är ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart och att vi lever upp till våra grundläggande värderingar om mänskliga rättigheter.

Läs mer om vad det innebär att vara en Fair Union
Tävling

Rättvis handel - vad är det?

Var med och tävla!
Ta nästa steg i din karriär

Nu har vi två nya tjänster för dig som vill utvecklas och komma framåt i din karriär - karriärcoachning och CV-granskning.

Läs mer om karriärcoachning
Medlemsaktiviteter

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu! Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former.

Kika efter om det finns något som passar dig!
Dina medlemsuppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik. Som medlem kan du skapa ett konto på vår webbplats där du hanterar dina uppgifter och får tillgång till lönestatistik och medlemsförmåner.

Ändra uppgifter
OB-ersättningar för vinterns helger

Jul-, nyår och trettonhelg – vad gäller egentligen rörande OB-ersättningar under de dagarna? Vi har hela listan.

Här hittar du OB-listan

Vårdförbundet Direkt