När får vi chansen att utvecklas?

I tider när många lever med hög stress, får prioritera bort viktiga saker och känner total trötthet när de ska gå hem från jobbet så kan man verkligen fundera på hur vi kan skapa förutsättningar för utveckling, förbättring och förändring! Det kan gälla möjligheter till karriär för oss själva eller till en bättre arbetsmiljö där vi kan utveckla våra kunskapsområden, vilket ger vinster för dem vi möter i våra professioner.

Vi vet att du och många med dig arbetar i hårt ansträngda verksamheter. I så väl många medlemmars vardag, som i nyhetsrapporteringen kan en ibland bli lamslagen av att det ser ut som det gör. Men vi får inte låta oss slås ner av det. För mig personligen är detta en stor anledning till att engagera mig i Vårdförbundet, att få möjlighet att förbättra och förändra. När vi tar chansen och kräver att få medverka till utveckling skapar vi i mina ögon också bättre förutsättningar för oss att genomföra våra arbetsuppgifter utifrån våra etiska riktlinjer. Vi påverkar hur vår vårdmiljö ser ut och vi skapar vinster både för oss som medarbetare och för de personer vi vårdar.

Läs hela artiklen
SLLs innovationspris Gyllene äpplet

Varje år delar Stockholms läns landsting (SLL) ut priset Gyllene äpplet till personer och grupper som utvecklar vården inom sin verksamhet.

Första priset gick
En dag för chefer och ledare i Stockholm på Nationella enheten

Den 16 februari samlades 38 chefer och ledare från avdelningarna Gotland, Stockholm, Södermanland och Uppsala för en heldag.

Först ut var Richard Rejsjö.
Nominera en fantastisk kollega!

I samband med internationella yrkesdagen vill vi uppmärksamma en medlem som du tycker är en fantastisk kollega. Vi behöver därför din hjälp!

Nominera en fantastisk kollega!
Medlemsaktiviteter

Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former. Vi firar yrkesdagarna biomedicinsk analytiker, barnmorska samt sjuksköterska och du har chansen att äta lunch med dina kollegor.

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu!
OB-ersättningar för vårens och sommarens helger 2017

Det är många helgdagar fram till sommaren – vi ger dig hela listan med vilka OB-tillägg som gäller inom landsting, regioner och kommuner. Kontakta oss för övriga avtalsområden.

OB-ersättningar för vårens och sommarens helger 2017
Nominera till Vårdförbundetspriset och Årets Vårdchef

Runt om i Sverige finns fantastiska föregångare som skapar en bättre och mer jämlik hälso- och sjukvård för patienter och en sundare arbetsmiljö för personalen. Nu vill vi ha din hjälp att lyfta vårdens hjältar som gör skillnad varje dag. Nominera till Vårdförbundspriset och Årets Vårdchef!

Hjälp oss lyfta vårdens hjältar!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga