Grattis Stockholm – här finns stolthet, glädje och kompetens

Vid fyra tillfällen under året firas våra internationella professionsdagar. I april firar vi biomedicinska analytiker, i maj barnmorskor och sjuksköterskor och i november avslutar vi med röntgensjuksköterskor.

I samhället idag kryllar det av olika speciella dagar: det är kanelbullens dag, kladdkakans dag, kollektivavtalets dag med flera. De flesta av dem skapade för att kunna sälja mer, andra för att det är av största vikt att skapa goda förutsättningar för mig som medborgare. De fyra yrkesdagarna som Vårdförbundet firar är just det sistnämnda. De lyfter det specifika kunskapsområdet som varje enskild profession har. Kunskapsområden som definierats utifrån professionens specifika egna bidrag till den verksamhet som den finns i.

Våra fyra yrkesgrupper har gemensamt valt
En hyllning till professionen!

Den 15 april är det internationella Biomedicinska analytikerdagen. Vi är tre legitimerade biomedicinska analytiker med olika erfarenheter som vill dela med oss av dessa under några dagar och också beskriva den viktiga roll en biomedicinsk analytiker har inom vården.

Vad gör en biomedicinska analytikerdagen?
Jag är barnmorska. Känn på det!

I dryga 15 år har jag kunnat säga det; jag är barnmorska. Det känns fortfarande speciellt och ofta väcker det också något speciellt hos den jag säger det till. De flesta människor har någon uppfattning om eller relation till en barnmorska.

Barnmorskor är en stark och stolt grupp.
Vikten av att få arbeta med det en brinner för

Sjuksköterskeyrket har ju alla möjliga utvecklingspotentialer, men viktigt att vi tar hand om varandra, ser möjligheter i våra kollegor, stöttar, inspirerar, hjälper och har kul.

Möjlighet till kompetensutveckling är nödvändig
Dags för nyval - nominera dig eller någon annan!

Hösten 2017 ska det väljas ny avdelningsstyrelse, valberedning och kongressombud till avdelning Stockholm. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdragen.

Nominera dig eller någon annan!
OB-ersättningar för vårens och sommarens helger 2017

Det är många helgdagar fram till sommaren – vi ger dig hela listan med vilka OB-tillägg som gäller inom landsting, regioner och kommuner. Kontakta oss för övriga avtalsområden.

OB-ersättningar för vårens och sommarens helger 2017
Medlemsaktiviteter

Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former. Vi firar yrkesdagarna barnmorska samt sjuksköterska och du har chansen att äta lunch med dina kollegor.

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga