Information till dig inför avstämning av årets löneprocess - Sundbybergs stad

Hej medlem i Vårdförbundet!

Jag kommer inom kort att påbörja avstämningen av årets löneprocess med arbetsgivaren. Kontakta mig gärna med synpunkter kring hur du tycker det har fungerat i år så att jag kan ta med mig det till mötet med arbetsgivaren.

Använd gärna nedanstående frågor som inspiration:

• Har du haft ditt lönesamtal?
  • Hur upplevde du lönesamtalet?
  • Utgick du och arbetsgivaren från era lönekriterier under samtalet
  • Tyckte du att era lönekriterier var bra och relevanta? Om ja eller nej; utveckla gärna ditt svar så att jag förstår varför du tycker det ena eller det andra.

Om du fick ett mycket lågt påslag: har du då också fått en förklaring till detta och en handlingsplan för att kunna förbättra din insats till kommande år?

Om ni har frågor kring processen är ni välkomna att kontakta mig.

Vänligen,
Ingrid Allerstam
Avdelningsstyrelseledamot

Kontakt oss på info.stockholm@vardforbundet.se eller Vårdförbundet Direkt på telefonnummer 0771-420 420.

Du har fått det här brevet då du enligt vårt medlemssystem arbetar på Sundbybergs stad. Om detta inte stämmer bör du uppdatera dina uppgifter.

Obs! För att du ska kunna få mer utbyte av ditt medlemskap i Vårdförbundet, kan val av förtroendevald på din arbetsplats vara ett bra sätt. Nu är det frågan om lön som aktualiserar detta men det finns fler saker som du säkert vill påverka på din arbetsplats och då är det en stor hjälp att det finns. Hur val går till eller om du är ensam på din arbetsplats och undrar över hur du kan göra får du gärna kontakta oss. Vi kan svara på frågor eller tipsa om hur du går till väga.

Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik.

Ändra dina uppgifter här

Vårdförbundet Direkt