Ett hälsofrämjande arbete - för ett hållbart yrkesliv

Vårdförbundet avdelning Stockholm bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare.

För att skapa en god organisatorisk och social arbetsmiljö krävs ett ansvarstagande, praktiskt arbete av arbetsgivaren men också medverkan från arbetstagarna. Ledarskapet och medarbetarskapet behöver samspela. Kursen är en mix av teori, samtal och reflektion och vi får ta del av bland annat:

• En fördjupning i vad arbetsmiljöverkets föreskrifter "Organisatorisk och social arbetsmiljö" innebär i praktiken
  • Hur samverkan kan se ut mellan arbetsgivare, arbetstagare och skyddsombud.
  • Goda exempel och hälsofrämjande faktorer.
  • Genomgång av praktiska verktyg för att förebygga psykisk ohälsa.

Kursledare

Anitha Kiianlinna är arbetsmiljö– och organisationskonsult samt beteendevetare och certifierad personaldialogcoach.

När och var

Den 22 november kl. 10.00-16.00 (Fika från kl. 9.30, inkl. lunch) på Nationella kansliet, lokal Mötesplatsen Adolf Fredriks Kyrkogata 11.

Anmälan

Anmäl dig senast den 14 november! Begränsat antal, anmäl dig redan idag. Ange ev. matallergier!

Biokväll den 10 oktober - Filmvisning av "En sista semester"

En sista semester handlar om det rätt omaka gifta paret Ella och John som rymmer på en roadtrip genom USA i sin gamla husbil, med Hemingways forna hem i södra Florida som destination. Ella och John spelas av Oscarbelönade Helen Mirren och Donald Sutherland. Ta gärna med en kollega som ännu inte är medlem. Vi bjuder på popcorn och dricka.

Anmäl dig nu!
Våra chefsförmåner

Hos Vårdförbundet har du proffs att prata med. Du får utbildning i vårdens ledarskap och kan ta del av kollegors kunskap och råd. Du får också din röst i politiken hörd och mycket mer.

Läs mer om våra chefsförmåner

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga