Årsmöte och 40 årsjubileum 2017 - aktuell information

Du som är medlem i Stockholm välkomnas till årsmöte 7 oktober på Clarion Hotel Stockholm. Här kommer vi samla all information som rör årsmötet, vi fyller på löpande.

Tid och plats

Årsmötet sker 7 oktober på Clarion Hotel Stockholm, Ringvägen 98. När årsmötesförhandlingarna är avslutade äter vi en gemensam middagsbuffé. Kvällen avslutas med en inspirationsföreläsning av Morgan Alling. Avprickning från 13:00, mötet startar 13:30. Kaffe med smörgås kommer att serveras under eftermiddagen. Årsmötesförhandlingarna avslutas cirka 18:00, kvällen i sin helhet är till ända cirka 20:30.

Anmälan

Anmälan till mötet med middag på Clarion Hotel Stockholm sker via Aktiviteter och utbildningar. Du kan anmäla dig fram till och med 17 september. Observera att din anmälan är bindande. Det går också att dyka upp utan att anmäla sig, men då utan mat och dryck.

Vad ska årsmötet avhandla för ärenden?

Mötet kommer bland annat behandla eventuellt inkomna motioner och val till ordförande, vice ordförande, styrelseledamöter, kongressombud såväl ordinarie som ersättare samt valberedning. Årsmötet kommer beredas möjlighet att tycka till om avdelningens verksamhet 2018 samt lämna input till den kommande visionen.

Under 2017 fyller Vårdförbundet 40 år, vilket vi under dagen kommer uppmärksamma.

Årsmöteshandlingarna kommer göras tillgängliga här minst 14 dagar före årsmötet.

Jag vill lämna en motion till årsmötet, hur gör jag?

Enligt stadgan kan medlem lämna motion till avdelningens årsmöte i ärenden som rör verksamheten inom avdelningen. Du har möjlighet att lämna din motion fram till och med 11 september. Du skriver din motion med hjälp av ett formulär.

Nominera dig själv eller en annan medlem!

Efter 4 juni är det inte längre möjligt att lämna nomineringar till uppdrag som ordförande, vice ordförande, styrelseledamot, kongressombud och ersättare för kongressombud. Nu intensifieras valberedningens arbete med intervjuer med de som har nominerats. Valberedningens förslag kommer du kunna ta del av här längre fram. Fram till och med 15 september är det fortfarande möjligt att lämna förslag på namn till nästa valberedning. Förslag lämnas via vårt  formulär och de inkomna förslaget redovisas på årsmötet inför beslut.

Inkomna nomineringar

Här kan du ta del av de inkomna nomineringarna för alla uppdrag, samt ta del av de nominerades personliga presentationer.

Frågor?

Om du har frågor om årsmötet skriv till info.stockholm@vardforbundet.se alternativt till vice ordförande gunilla.george@vardforbundet.se