Välkommen på nätverksträff om arbetsmiljö och vårdmiljö!

Vi vill bjuda in dig som förtroendevald till en nätverksträff om arbetsmiljö och vårdmiljö måndag den 8 maj kl. 9-16.

Under dagen håller Anitha Kiianlinna, arbetsmiljö- och organisationskonsult, ett seminarium om vikten av en god arbetsmiljö för ett hållbart yrkesliv. Vi kommer bland annat att beröra arbetsmiljölagen, föreskriften om organisatorisk och social arbetsmiljö, ändringarna i diskrimineringslagen och hur vi kan arbeta med att förebygga ohälsosam arbetsbelastning.

På avdelning Stockholms nätverksträffar möts förtroendevalda med facklig tid, förtroendevalda på arbetsplats tillika skyddsombud på arbetsplats och avdelningsstyrelsen för en dag med utbildning, erfarenhetsutbyte och nätverksskapande i fokus. Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen och arbetsmiljölagen du som är förtroendevald på arbetsplats tillika skyddsombud.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar!

Styrelsen avdelning Stockholm

Arbetsmiljö och vårdmiljö

Tid och lokal

Den 8 maj kl. 09.00-16.00 (inkl. lunch) i Årsta Aulan, Södersjukhuset

Anmäl dig senast den 2 maj.

Kom ihåg att anmäla ev. matallergi. Observera att vi har allergiker i vår grupp. Låt bli parfymen, tack!