Två dagar under vecka 47 med mängder av arbetsplatsbesök och annat roligt

Carina Hansen och Louise Bonnevier pratar med två ambulanssjuksköterskor på Södersjukhuset

Ta del av ett litet urval av alla aktiviteter som skett under slutet av veckan.

Ambulanshallen på Södersjukhuset

Räknas jour som arbetstid? Detta och andra viktiga frågor för ambulanssjuksköterskor kom upp i ambulanshallen på Södersjukhuset under onsdagseftermiddagen. Carina Hansen och Louise Bonnevier förklarar hur man tolkar och följer avtalen.

Ett klockrent helvete. Situationsteater om hälsosamma arbetstider

Ett härligt gäng medlemmar tog del av teaterkvällen. Tre scener ur vårt arbetsliv varvades med diskussion i små grupper om arbetstider och mycket annat. Från kvällen bär vi med oss inte minst att värna om oss själva och varandra, och stötta varandra att sätta gränser och påtala saker som inte fungerar.

Arbetsplatsbesök och medlemsmöten

På Ersta diakoniidag har vi besökt Linnégården, Mariahemmet samt stått i sjukhusets huvudentré. Många givande samtal med medlemmar! En förtroendevald kunde ta chansen till lite stöd och strategisnack och en ny medlem starkare blev vi på plats. Roligt!

På Norrtälje sjukhus besökte vi fyra vårdavdelningar, endoskopimottagning, vårdcentral, ett äldreboende och basala hemsjukvården. Vi har dessutom träffat alla skolsköterskor på ett gemensamt möte. Vi sammanfattar dagen med att troligtvis ha fått en ny förtroendevald och flera nya medlemmar. Våra möten med chefer och medlemmar har varit uppskattade. Vi har även fått till oss bekymmer som vi kommer att arbeta vidare med.

Medlemsmöte på Klinisk kemi, Danderyds sjukhus, för biomedicinska analytiker. Vi inledde med filmen "Like a Swede". Många frågor ställdes om avtal och löner, såväl ingångslön som löneutveckling.

Stockholms två bästa förtroendevalda

Du missar väl inte att vi under vecka 47 har utsett Stockholms två bästa förtroendevalda? Här kan du se vilka som vann!