Stockholms två bästa förtroendevalda är utsedda

Flera personer som sitter i ett fikarum och samtlar

Nu är tävlingen avgjord. Stockholms två bästa förtroendevalda är utsedda.

Vi utlyste en tävling där du som medlem ombads skicka in en motivering till varför ”din” förtroendevalda är Stockholms bästa! Nu är tävlingen avgjord och vi har utsett två förtroendevalda. Vinnarna uppmärksammas med en gåva och arbetsplatsen bjuds på tårta!

Stort grattis Alvaro Fraygola och Janette Moland Stockstad. Eller ska vi kanske säga grattis till medlemmarna på era respektive arbetsplatser? Det är en förmån att ha en engagerad förtroendevald på sin arbetsplats. Har du ingen förtroendevald på din arbetsplats? Ta chansen att rösta fram en nu! Har du frågor ta kontakt med något av våra Centra

Valblankett

I nyhetsbrevet som kommer ut 1 december kommer du att kunna läsa en liten mini-intervju med Alvaro och Janette. Håll utkik!

Nomineringar som inkom från medlemmar där Alvaro och Janette är förtroendevalda:

Alvaro Fraygola
Förtroendevald på Bilddiagnostiskt Center, Röntgen Södersjukhuset

”För mig och mina kollegor betyder Alvaro mycket. Han stärker oss alla och är en god medmänniska. Han är kunnig om otroligt mycket och hjälper oss så fort någon behöver hjälp. Vi känner att vi kan lita på Alvaro. Han är en god människa som lägger tid och omtanke till att styrka sina medarbetare på denna arbetsplats.  Han betyder mycket för oss alla och har ett fint engagemang som stärker oss på Södersjukhuset.”

”Kunnig, påläst och ställer alltid upp för sina kollegor i både små och stora frågor.” ”Han är den bästa förtroendevalda jag vet!”

På plats under tårtkalaset nämndes även:
Alvaro har stor förmåga till helhetssyn och har både fokus på arbetsplatsens nära frågor och de stora perspektiven, vilket är uppskattat.

Cheferna nämnde att om de haft något ord med i laget så hade de instämt med utnämningen. De upplever att Alvaro hyser stor lojalitet med arbetsplatsen och att de har mycket gott samarbete.

Janette Moland Stokstad
Förtroendevald på avdelning A24b Gastrocentrum Karolinska Solna.

”Janette har direkt, som nyvald, tagit tag i flera viktiga områden på vår arbetsplats. För första gången på LÄNGE får vi till exempel äta vår lunch i fred utan att vi anses tillgängliga för läkare och andra kollegor! Hon är bäst, hon gör saker istället för att (som vi andra) gnälla och prata.”

”Hon är en drivande och engagerande person som värnar om arbetsplatsens utveckling och förbättring samt om arbetskollegornas välmående och arbetssituation.”