Information och aktiviteter för dig som är chef eller ledare

Vi är glada över att kunna erbjuda dig som är chef eller ledare flera olika spännande möten.

Under hösten bjuder vi in till chefsluncher på olika platser. Du kan fritt välja plats oavsett var du har din fasta arbetsplats. Som medlem och chef har du även möjlighet att ta med dig en chefskollega som inte är medlem.

Lunchmöten

5/9 - Norrtälje sjukhus
20/9 - Handens Närsjukhus
6/10 - Jakobsbergs sjukhus
25/10 - Nacka Närsjukhus
17/11 - S:t Görans sjukhus
8/12 - Löwenströmska sjukhuset

Tiden för luncherna är på alla platser kl. 11:30-13:00. En separat inbjudan kommer att skickas ut senare.

Andra aktiviteter

13/9 Personcentrerat ledarskap – för en personcentrerad vård

4/10 Introduktion om att starta studiecirkel ”Att ändra perspektiv” - en studiecirkel om personcentrerad vård. Ni som är intresserade hör gärna av er till info.stockholm@vardforbundet.se och skriv intresse av studiecirkel.

Någon gång under hösten kommer vi att bjuda in till en halvdag med fokus på Vårdförbundets nya chefsorganisation. Vi kommer att informera om de nyanställda chefscoachernas uppdrag, vad vi som förbund kan erbjuda våra chefer och ledare samt information om chefs/ledarutbildningsprogrammet.

Vi vill också passa på att tipsa om två nationella aktiviteter samt vårt kostnadsfria ledarprogram. Vårdförbundet erbjuder dig som chef och ledare att delta i våra inspirationsdagar, den 29 september och den 9 november. Du kan som chefs- och ledarmedlem söka till ett ledarprogram för att fördjupa dig i personcentrerad vård och utveckla dina personliga ledarskapsresurser.

Elisabeth Lindgren och Rodrigo-Germán Araya de Castilla

Ladda ner chefsappen – ett stöd i vardagen som chef.