Fördjupningsföreläsning i arbetsrätt med LO-TCO Rättsskydd

Inbjudan till dig som är förtroendevald på arbetsplats om att hantera och utreda arbetsrättsliga ärenden.

Den fackligt förtroendevalda är den som medlemmen kommer i kontakt med först och vänder sig till med sina frågor och problem. Hur ett ärende hanteras inledningsvis kan ha betydelse för om det kan drivas med framgång om tvist uppstår i ett senare skede. Inte sällan handlar det om att tiden för att agera är knapp och dessförinnan måste utredningsåtgärder vidtagits.

Vid detta seminarium tar förbundsjurist Maria Fridolin vid LO-TCO Rättskydd upp hur man utreder olika ärenden och vilket underlag som kan vara relevant, samt vilka tidsfrister den förtroendevalda bör ha koll på. Seminariet ger dig som förtroendevald handfasta tips kring utredningsmetodik och vad du bör tänka på vid ärenden som rör anställnings upphörande och lönefordran.

Datum

Torsdag den 16 november 2017 kl. 17.30 - 20.30. Vi bjuder på kaffe/te samt någon lättare förtäring serveras från kl. 17.00

TCO-huset, Linnégatan 14, T-bana Östermalmstorg

Anmälan

Anmälan görs via länken https://goo.gl/forms/oLyAQJjsMEuvZWGH3 och sista anmälningsdag tisdag 7 november 2017.

Begränsat antal platser – Plats bekräftas efter anmälningstidens slut. Det är kostnadsfritt men uteblir du utan avanmälan debiteras 200 kr, vilket faktureras respektive fackförbund. Platsen kan överlåtas.

Förkunskaper

Du ska vara förtroendevald i något av TCO-förbunden och ha grundläggande fackliga kunskaper

Arrangör är TCO Stockholms län och för mer info kontakta Berit Hedlund, TCO Stockholms län berit.hedlund@stockholm.lararforbundet.se.

Ladda ner inbjudan!