Aktiviteter på Huddinge sjukhus

Här hittar du aktiviteter som sker på Huddinge sjukhus i mars månad. Varmt välkommen att anmäla dig, vi hoppas du ska hitta något som intresserar!

Vad gör Vårdförbundet på Huddinge plus lunch

Förtroendevalda från Centra Huddinge berättar om aktuella fackliga frågor.

Tid och plats

27 mars kl. 11:30-12:00. Matsalen 61:an. Vårdförbundet bjuder på lunch. Ta gärna med en kollega som ännu inte är medlem! Ni behöver anmäla er var för sig, antalet platser är begränsat.

Sjukt, syster + Lönecoachning

Sara Heyman berättar ur sin bok "Sjukt, syster"
För den som följer vårddebatten är det tydligt att sjuksköterskeyrket ännu ofta betraktas som ett kall. Varför? Därför att det handlar om kvinnor. Men berättelsen om sjuksköterskan är ett unikt kapitel i vår historia. Historien är full av starka, drivande kvinnor som lämnat avtryck in till våra dagar. Med lika delar humor och jävlar anamma beskriver Sara Heyman hur stereotypa bilder av sjuksköterskan fortsätter att verka och stå i vägen för högre löner och bättre arbetsvillkor.

Därefter blir det ett pass med lönecoachning.

Tid och plats

28 mars kl 16:30-17:30. Lokal C1:87. Ta gärna med en kollega som ännu inte är medlem! Ni behöver anmäla er var för sig, antalet platser är begränsat.

Här anmäler du dig till en eller flera av ovanstående aktiviteter!