Välkommen till temautbildning – Lön och utvecklingsprocess

Du som är förtroendevald i avdelning Södermanland är varmt välkommen till en temadag där vi bl. a. kommer att arbeta med lön och utvecklingsprocessen.

Du får mod att våga prata om lön, reflektera kring värderingar som finns om lön och lära dig att argumentera för en bättre lön.

Var och när

Vi kommer att vara på Hotel Malmköping, Malmköping och vi börjar dagen med kaffe kl. 09.30, gemensam lunch kl. 12 och vi avslutar dagen runt kl. 16.00.

Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för ”Lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen”.

Anmäl dig senast 10 maj och kom ihåg att anmäla eventuell matallergi.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar.
Varmt välkommen!

Avdelningsstyrelse Södermanland

Ladda ner inbjudan!

Vårdförbundet ersätter resor till och från utbildningsorten. Resor ska i första hand ske med kollektivtrafik. För resor med kollektivtrafik ska originalbiljetter bifogas din reseräkning och redovisas i Flex Portal som finns på Vårdförbundets webbplats under "Reseräkning". Om du besöker Flex Portal för första gången, mejla oss på info.sodermanland@vardforbundet.se. Övriga resor bokas i god tid via Tranås Resebyrå.

Tack för att du är förtroendevald

Du har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans med medlemmarna på din arbetsplats har du möjlighet att påverka i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling.

Som förtroendevald i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag.
Det här gäller när du ska söka din sommarsemester

Nu är det dags på många arbetsplatser att lämna in ansökan om sommarsemester. Här ger vi svar på några av de vanligaste frågorna kring semestrar.

Detta gäller kring semester och ledighet

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga