Sommarenkät 2019

Precis som förra sommaren ber vi dig som är yrkesverksam medlem i Vårdförbundet att svara på några frågor om hur din arbetsmiljö har sett ut den senaste tiden. Syftet är att vi vill följa hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevs under sommaren.

Efter sommarens slut sammanställs resultaten och används i dialog med länets arbetsgivare då sommaren utvärderas. Enkäten skickas till alla yrkesverksamma medlemmar i avdelning Södermanland, som har lämnat en aktiv e-postadress. Du behöver inte lämna några personuppgifter, du är anonym.

Jag vill svara på enkäten! Har du redan svarat på enkäten kan du bortse från det här mejlet!

Får du akuta problem på din arbetsplats under sommaren så kontakta oss omgående via Vårdförbundet Direkt 0771-420 420.

VÅRDFÖRBUNDET
Avdelningsstyrelsen

Nominera till avdelning Södermanlands styrelse

Hösten 2019 ska det ske fyllnadsval till avdelningsstyrelsen. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdraget.

Nominera dig eller någon annan!
Passa på att bidra till vår verksamhet 2020!

Syftet med enkäten är att få en fingervisning om vilka aktiviteter medlemmarna i avdelning Södermanland gärna vill ha framöver. Resultatet av enkäten kommer fungera som en bas för styrelsen, vid prioriteringar av aktiviteter under året som kommer.

Fyll i enkäten här!
Skriv en motion till årsmötet 2019

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

Vill du påverka? Skriv en motion!
Avtal 2019

Vårdförbundet har slutit ett nytt treårigt centralt avtal för drygt 90 000 medlemmar i region, kommuner och kommunala bolag.

Läs allt om Avtal 2019
Böcker till rabatterat pris

Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på böcker från Bokus, Liber och Studentlitteratur.

Böcker till rabatterat pris

Vårdförbundet Direkt