Nya utmaningar och nytt avtal

2017 har tagit sin början med nya utmaningar, speciellt då med tanke på det fortsatt ansträngda läget i vården.

Glädjande nog kan vi dock konstatera att allt fler enheter utser förtroendevalda på arbetsplatsen vilket ökar vår möjlighet att påverka i samverkan.

Nya avtalet

Som alla säkert redan tagit del av så tecknades ett nytt centralt avtal mellan Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) och Vårdförbundet i december bl.a. gällande nattarbetstiden. Senast 1 april 2018 ska de nya reglerna träda i kraft. Vårdförbundet avdelning Södermanland kommer att påbörja dialogen med arbetsgivarna i länet under året. Läs mer om nya avtalet.

Årsmöte 2017 och ny mandatperiod

I samband med årsmötet hösten 2017 inleds en ny mandatperiod och vi kommer därför att välja ny avdelningsstyrelse, valberedning och kongressombud till avdelning Södermanland. Om du eller någon du känner till är intresserad av att kandidera så kan ni ta kontakt med valberedningen redan nu. Inbjudan till årsmötet och mer information skickas ut längre fram.

Arbetsplatsbesök

Under 2016 gjorde vi ett stort antal besök ute på arbetsplatserna och det kommer vi givetvis fortsätta med även under detta år. Hör av dig till oss i styrelsen eller skicka in en intresseanmälan så tar vi kontakt.

Du som medlem är du välkommen att höra av dig till oss avdelningsstyrelsen med frågor och funderingar.

Väl mött!

Vårdförbundet avdelning Södermanland

Dags för nyval - nominera dig eller någon annan!

Hösten 2017 ska det väljas ny avdelningsstyrelse, valberedning och kongressombud till avdelning Södermanland. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdragen.

Ja, jag vill nominera!

Vårdförbundet Direkt