En fantastisk kollega

I samband med internationella yrkesdagen för röntgensjuksköterskor den 8 november vill vi att ni hjälper oss att uppmärksamma en medlemskollega som jobbar inom yrket och som ni tycker bidrar till yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

Skicka en kort nominering till varför du/ni tycker att just din kollega bör uppmärksammas. Bland de nominerade kommer vi att lotta ut ett pris. Vinnaren med motivering publiceras på lokal webb och Facebook.

Nominering med motivering mailas till: info.sodermanland@vardforbundet.se senast den 1 november. Uppge medlemmens namn och arbetsplats.

Tips på poddar om hälsa och vård

Här får du tips på några poddar inom områdena hälsa och vård. Lyssna på bussen eller tåget, på väg till jobbet, när du städar, när du är ute och går, på stranden, på flyget, eller när du får en stund över för dig själv.

Det finns hur många poddar som helst
Ny kurs i hälsosamma arbetstider

Nu kan du ta webbkursen Vår arbetstid när det passar dig bäst! Utbildningen ger en presentation av Vårdförbundets idé om hälsosamma arbetstider och arbetstidslagen. Du får också en kort introduktion till några övriga lagar som inverkar på din arbetstid och din vårdmiljö. Logga in i aktivitetsportalen och gå vidare till Webbutbildningar så hittar du den kursen under Mina utbildningar

Till aktivitetsportalen och webbutbildningarna