Biokvällar och soppluncher

Har du som medlem frågor eller bara vill träffas för att prata? Nu har du möjlighet att äta soppa med oss eller koppla av med att titta på en film.

Soppluncher

Den 15 november kl. 11.00–13.00
Konferensrum Grassman, Nyköpings Lasarett

Den 22 november kl. 11.00–13.00
Konferensrum Smaken, Mälarsjukhuset

Den 23 november kl. 11.00–13.00
Konferensrum Matsalen, Kullbergska sjukhuset

Ingen föranmälan krävs. Hämta soppalternativet i matsalen och meddela i kassan att det är en Vårdförbundslunch. Obs! På Mälarsjukhuset hämtas en lunchbiljetten på Smaken innan man går och hämtar sin lunch i matsalen.

Biokvällar

I år så kommer vi att visa filmen "All Inclusive" med bl.a Suzanne Reuter. Filmen handlar om de båda syskonen Ditte och Sigrid som tar med sig sin mor till Malta, för att fira hennes 60-årsdag. Mamman har blivit övergiven av sin man och barnen är nu oense om hur det skall kunna göra henne glad igen. Intriger och dramatik blir det då på denna resa.

Den 21 november på biostaden i Nyköping.
Anmäl dig nu!

Den 22 november på biostaden Rio i Eskilstuna.
Anmäl dig nu!

Den 23 november på biografen Cinema 2 i Katrineholm.

Varmt välkomna

Vi kommer att börja göra arbetsplats besök under vecka 47, och vi fortsätter med det under hösten. Hör gärna av dig om du vill att vi kommer till just din arbetsplats.

Medlemspeng

Passa på att göra något roligt tillsammans med medlemmar i Vårdförbundet.

Ansök nu!
Var med och påverkar inför kongress 2018

Nu är vi i startgroparna för Vårdförbundets kongress 2018. Välkommen att skicka in motioner och nominera kandidater på kongresswebben. Den 14-17 maj är kongressen i Uddevalla. Du kan skicka in motioner fram till 1 december i år!

Motionera och läs mer på kongresswebben
Mer pension för pengarna

Från den 1 januari 2018 sänks avgifterna i din kollektivavtalade tjänstepension. Det innebär att du och dina 1,1 miljoner kollegor i kommun, landsting och Pacta-anslutna bolag får väsentligt förbättrade pensionsvillkor – alltså mer pension för pengarna.

Sänkta pensionsavgifter

Vårdförbundet Direkt