Sommaren, valet och årsmötet

Sommaren

Vi vet att sommaren har varit tuff på sina håll och vill gärna att du hör av dig till oss för att få veta hur just du har haft det på din arbetsplats. På min egen arbetsplats som är centraloperation på MSE var det under en tid otrolig hög luftfuktighet och det innebar att vissa operationer ställdes in. Vi opererade bara det som var akut och inte kunde vänta. Tack alla som har tagit sig tid att fylla in sommarenkäten, vars syfte är at följa upp hur bemanning, arbetsbelastning och patientsäkerhet upplevts under sommaren. Vi kommer att publicera informationen på den lokala webbsidan så fort sammanställningen är klar.

Valet 2018

Vi har under valkampanjen pratat med representanter för de olika politiska partierna i valstugorna i Nyköping och Eskilstuna. Vi tar upp Vårdförbundets valmanifest. Läs mer om våra reformkrav riktade till politikerna.

Årsmöte den 3 oktober 2018

En rolig och viktig kväll väntar dig som är medlem! Välkommen på årsmöte med fyllnadsval/nyval till styrelsen, inspirerande samtal om Vårdförbundets framtida Vision med förbundsordförande Sineva Ribeiro och libanesisk buffé på Best Western Plaza Hotels. Anmäl dig nu!

Lena Lindh
Ordförande avdelning Södermanland

Medlemspeng

Passa på att göra något roligt tillsammans med medlemmar i Vårdförbundet.

Ansök om medlemspeng!
Får vi besöka dig på din arbetsplats?

Vi vill gärna besöka dig på din arbetsplats för att få veta mer om dina arbetsförhållanden och din vardag. Det är givetvis du och dina frågor som står i centrum.

Får vi besöka dig på din arbetsplats?
Bästa tipsen inför medarbetarsamtalet

Nu är det snart dags för ditt årliga medarbetarsamtal. Då har du chans att prata med din chef om hur du har det på jobbet, vilka förväntningar ni har på varandra, hur du vill utvecklas och vad du ska göra för att få högre lön. Vi ger dig konkreta råd.

Tips inför utvecklingssamtalet

Vårdförbundet Direkt