Ta chansen att träffa kollegor och se en bra film i höstmörkret!

Under Vårdförbundsveckan v47 är du som medlem välkommen på biokväll i Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping där vi visar den svenska komedin Flykten till framtiden.

I anslutning till filmen berättar representanter från Södermanlands avdelningsstyrelse om arbetet med en ny vision för Vårdförbundet inför kongressen 2018.

Vårdförbundet bjuder på dricka och popcorn!

Måndag den 21 november kl. 18
Biografen Rio, salong 5, Eskilstuna

Tisdag den 22 november kl. 18
Biografen Cinema 2, salong Palladium, Katrineholm

Torsdag den 24 november kl. 18
Biografen Biostaden, salong 5, Nyköping
Anmäl dig nu men senast den 17 november!

Anmälan sker via Aktiviteter och utbildningar, använd din bokningsbekräftelse (epost eller sms) som biljett. Eftersom det finns ett begränsat antal biljetter ber vi er om att avboka er medverkan om ni får förhinder - det gör att fler får chansen att komma. Sista anmälningsdag är den 17 november.

Om Flykten till framtiden

Året är 1973 och 22-årige Svante jobbar i skivaffär hos den holkrökande proggaren Bengan, som drömmer om att slå igenom med sin tvärflöjtsmusik. Svante lider av ett hjärtfel och får beskedet att han bara har några dagar kvar att leva. Mitt i bedrövelsen öppnar sig plötsligt en oväntad möjlighet att resa till framtiden – närmare bestämt till år 2016. I den moderna världen träffar han Elsa och tillsammans kommer de på ett sätt att få Svantes trasiga hjärta lagat. För att lyckas måste de resa tillbaka till 70-talet och skaffa fram pengar. Allt hänger på om den inbitne idealisten Bengan är beredd att bli kapitalist. Ska den udda trion hinna rädda Svante innan tiden kommer ikapp honom?