Välkommen till skyddsombudens dag

Skyddsombudens dag - Din karriär och skyddsombudets roll i samverkan

Syftet med dagen är att stärka den förtroendevalda i sin roll vid samverkan genom att få ökad kunskap om samverkansprocessen, insikt i Vårdförbundets politik och vilka mandat den förtroendevalda har.

Välkommen till en utbildningsdag med möjlighet att fördjupa dina kunskaper i ämnet. Det blir diskussioner och grupparbeten varvat med möjlighet att ställa frågor. Utifrån dagens tema fördjupar vi oss i vad som ingår i skyddsombudsuppdraget, skyddskommittéer och hur man jobbar med den systematiska arbetsmiljön vid förändringar i verksamheten.

Vi kommer även prata om hur uppdraget som skyddsombud hör ihop med uppdraget som förtroendevald och hur det kopplas till Vårdförbundets politik.

Skyddsombudens dag anordnas på följande platser:

Helsingborg den 11 oktober, 8:30-17:00 (obs! ändrat ort från Ängelholm till Helsingborg)

Malmö den 16 oktober, 8:30-17:00

Hässleholm den 16 oktober, 8:30-17:00

Ystad den 17 oktober, 8:30-17:00

Lund den 18 oktober, 8:30-17:00

Mer information samt anmälan finns via länken Utbildning och aktiviteter nedan. Sök skyddsombudens dag och anmäl dig på den ort som passar dig bäst.

Aktiviteter och utbildningar

Vårdförbundet Direkt