Ny information om nomineringar till årsmötet 2019

Hej medlem! Dana Breicht är av personliga skäl inte längre vår ordförande i Skåne. Fram till årsmötet fortsätter Malin Tillgren som tf. ordförande.

På årsmötet kommer det att väljas en ny ordförande och eventuellt görs ytterligare fyllnadsval, beroende på vem som blir vald.

Om vice ordförande blir vald till ordförande krävs det ett fyllnadsval till vice ordförande. Om styrelseledamot blir vald till ordförande eller vice ordförande krävs ett fyllnadsval till styrelseledamot. Om det är någon som inte finns i styrelsen idag, blir det inte några ytterligare fyllnadsval utan alla behåller sina befintliga platser.

Oavsett är det ett fyllnadsval till styrelseledamot som ska göras enligt tidigare planering.

Det behövs även fler medlemmar i valberedningen, det går bra att nominera även till den.

Valberedningen behöver hjälp med att hitta lämpliga kandidater! Nomineringar görs senast den 18 augusti.

Ännu finns det tid att inkomma med motioner till årsmötet. Sista dag för motionsinlämning är den 18 augusti.

Föreläsning och årsmöte kräver inte någon föranmälan. Men om du vill vara med på middagen innan krävs anmälan.

Önskar dig en fortsatt bra sommar!

Avdelningsstyrelsen i Skåne

Vårdförbundet Direkt