Årsmöte den 17 september på Grand hotel i Lund

Fasadbild på Grand hotel i Lund. Framför hotellet en grönskande park.

Vårdförbundet bjuder in alla medlemmar på brunch, årsmöte och föreläsning. Passa på att mingla med dina kollegor och starta dagen med en fantastisk brunch!

Årsmöte

Lördagen den 17 september 2016 på Grand Hotel i Lund.

Vårdförbundet bjuder på brunch från klockan 10:00. Efter brunchen blir det årsmöte och föreläsning.

Mellan kl 11:00-12:00 finns styrelsen för avdelning Skåne på plats på 4 olika stationer för politiska diskussioner (i samma lokal som brunchen serveras i).  Stationerna handlar om lön, arbetstid, betald utbildning AST samt personcentrerad vård. Här finns utrymme för att diskutera och lämna medskick till styrelsen.

Vi får även besök av förbundsordförande Sineva Ribeiro som finns på plats både vid mingel och årsmöte.

Föreläsare är Dennis Svensson, styrelsemedlem i "WE ACT-Sweden", en ideell organisation med huvudsyftet att arbeta med humanitärt bistånd i flyktingkrisen, framförallt i Grekland.

Valberedningen

Valberedningen har ett eget bord och finns anträffbara under dagen.

Du hittar mer information samt hur du anmäler dig via länken Årsmöte Grand hotel Sista anmälningsdag för mat var den 3 september.

Motioner

Här kan du läsa samtliga inkomna motioner till årsmötet 2016.
Sista datum för motioner var den 9 september.

Årsmöteshandlingar

Föredragningslista årsmöte 2016

Föredragningslista årsmöte 2016 version 2

Årsmötesprotokoll 2016

Flera motioner återtagna, därav ny föredragningslista. Samtliga inkomna motioner finns tillgängliga på webbsidan, även de som är återtagna.

Mötesregler

Varmt välkommen!