Vem kan du prata med om något inte känns bra på arbetsplatsen?

Vem är språkrör för arbetsgruppen och driver de frågor som är viktiga för er på arbetsplatsen? Jo, till den som är förtroendevald och skyddsombud!

Med en förtroendevald och skyddsombud på din arbetsplats har ni de bästa förutsättningarna att påverka och åstadkomma utveckling, få stöd vid problem och kraft att driva de frågor som är viktiga för just er och er arbetsplats.
Kanske har ni redan en eller flera förtroendevalda/skyddsombud – toppen i så fall! Om ni inte har någon är det dags att skapa bättre förutsättningar för påverkan på arbetsplatsen.

Du och dina kollegor behöver välja förtroendevald

Oavsett om ni har eller saknar förtroendevald på arbetsplatsen är det nu dags för VAL AV FÖRTROENDEVALD. För nuvarande förtroendevalda/skyddsombud går uppdraget nämligen ut XXXX-XX-XX.

För att bibehålla, eller få, kraften och möjligheterna att påverka - se till att välja och anmäla förtroendevald innan detta datum. Ni kan välja samma, eller någon ny – det viktigaste är att ni på arbetsplatsen tillsammans beslutar en eller flera som ni vill ska företräda er i det fackliga arbetet på arbetsplatsen. Det är ett viktigt, kul och utvecklande uppdrag. Kanske är du själv intresserad?

VÄLJ FÖRTROENDEVALD PÅ ARBETSPLATSEN

Vårdförbundet Direkt