Valår 2021 - information till dig som är lokal valberedare

Supervalåret 2021 är här - året när alla lokala styrelser, kongressombud och valberedare ska väljas för en ny mandatperiod. Som lokal valberedare har du ett spännande uppdrag framför dig och kanske en del frågor och funderingar. I detta mejl hoppas vi kunna ge dig på de frågor du undrar över eller vägen vidare för de frågor som inte är så klara.

Börja med webbutbildningen

I Kunskapsrummet finns utbildningen Uppdrag valberedare - en jättebra introduktion till valberedningsarbetet som är lätt att gå tillbaka till för att hitta information och stödmaterial. Börja gärna med att se denna!

Vanliga frågor och svar

"Hur gör vi för att öppna upp för nomineringar?"

"Hur gör vi för att kommunicera med medlemmar?"

"Hur många kongressombud ska vi egentligen få fram?"

Som ett komplement till webbutbildningen har vi har samlat svar på ovan och många andra vanliga frågor i en FAQ för lokala valberedare. Den fylls på efterhand och vi hoppas att den kan hjälpa er i valberedningen i ert arbete.

Till FAQ för lokala valberedare

Vårdförbundet Direkt