Den nya kansliorganisationen trädde i kraft den 1 mars - och nu är det dags att rent praktiskt börja vår gemensamma förändringsresa. Det väcker många frågor om vad som gäller nu och vem som gör vad. Förra veckan landade 2 informationsbrev i din inkorg som vi hoppas svarade på många av dina frågor. Nu är det dags för det tredje delen av beskrivningen av det förnyade verksamhetsstödet.
Detta kommer du få information om denna gång
- Information om medlemmar, förtroendevalda och arbetsplatser i medlemssystemet Komet
- Stöd för arbetet kring styrelsens möten och årsmöten.
- Hantering av post
All information samlas i FAQ - spara länken
Det är länken till allt du undrar över rörande verksamhetsstöd. I samtliga mail du kommer få hänvisar vi till denna nya FAQ för förnyat verksamhetsstöd som är under utveckling. Där kommer all information samlas för att du lätt ska hitta det du söker. Eftersom innehållet i FAQ är av intern karaktär går den inte att söka fram utan direktlänk - spara därför gärna länken så att du hittar tillbaka när du behöver.
Uppgift till dig som är ordförande
Vi har ingen möjlighet att söka fram de personer som har facklig tid. Därför ber vi dig som ordförande att tillse att de i din organisation som har facklig tid också får informationen i detta mail.
På G! - information om ärendehantering och diarieföring
Just nu pågår ett arbete med att utveckla rutiner kring ärendehantering och diarieföring i Clara med syfte att förenkla och förbättra. Ärendehanteringssystemet är ett viktigt verktyg för oss att hantera medlemmars frågor och stöder oss att utveckla en säker och effektiv informationshantering. Vi jobbar hårt för att få alla arbetssätt och informationen på plats och informerar så snart vi kan.
Är du osäker på hur du använder ärendehanteringssystemet Clara, behöver hjälp att komma igång eller vill ha en uppfräschning är du välkommen att kontakta Tina Jacob för hjälp. Tina nås på e-post: christina.jacob@vardforbundet.se |