Att arrangera aktiviteter och utbildningar är ett viktigt sätt att skapa mötesplatser för medlemmar och förtroendevalda och är ett tydligt medlemsvärde. Här beskriver vi hur vi tillsammans kan hjälpas åt att skapa attraktiva aktiviteter för medlemmarna.
Aktiviteter kan vara olika stora och kräver olika mycket förberedelser. För en van arrangör av aktiviteter är det enkelt att planera och genomföra en aktivitet för medlemmar. För den som inte har gjort det tidigare finns en checklista som stöd.
Många uppgifter som uppstår i samband med att en aktivitet eller utbildning ska arrangeras ansvarar den som är aktivitetsansvarig för. Med aktivitetsansvarig menar vi den eller de personer som ska hålla i mötet och vars namn står som ansvariga i Aktivitetsportalen. I de flesta fall är detta en förtroendevald. Uppgifter det kan handla om är exempelvis bokning av lokal eller beställning av fika, förberedelser i lokalen under mötesdagen och hantering av anmälningar och avbokningar.
Behöver du stöd eller vill ha råd och tips kan du alltid kontakta din enhets verksamhetshandläggare. För stöd med inbjudningar och marknadsföring i digitala kanaler är du välkommen att kontakta medlemskommunikatörerna.
Läs FAQ om aktiviteter och utbildningar
|