Det händer mycket under våren!

Vi vill ge dig som förtroendevalda en stor eloge för allt arbete du gör för din arbetsplats och för dina kollegor – tillsammans är vi starka!

I detta nyhetsbrev, som du även kan se som en inspelad video på Facebooksidan, Vårdförbundet - privat sektor, så vill vi lyfta fram det viktiga arbete som du gör som skyddsombud och hur viktigt det är att ge det uppdraget kunskapspåfyllning.

Se filmen! FB Vårdförbundet privat sektor
Webbutbildning skyddsombud

Du som förtroendevald är även skyddsombud. Ett viktigt uppdrag som du ska vara stolt över. Tillsammans så utvecklar vi din kunskap i ditt uppdrag och nu finns en helt ny webbutbildning - En tuff torsdag – när skyddsombudets arbete sätts på prov.

Ny webbutbildning - skyddsombud
Våga ha pensionsdrömmar!

Förbered dig inför pensionen och få de bästa tipsen av KPA pension! Att sätta sig in i hur tjänstepensionen fungerar, vad som påverkar och hur du själv kan påverka din pension kan kännas svårt och krångligt, för en del också väldigt avlägset. När du klickat på länken - så söker du efter pensionsinformation.

Aktiviteter och utbildningar
Mötesplatser 2021

Kom ihåg våra samtal tillsammans som förtroendevald/skyddsombud! I väntan på fysiska möten ses vi varje månad på en digital mötesplats för att tillsammans lyfta stora som små frågor som berör dig och din arbetsplats. Vi har olika inspel som ger dig kraft och energi i ditt uppdrag! Läs om de olika ämnena via länken.

Mötesplats förtroendevald Privat
Arbetsplatsnära vaccinering!

LO, PTK och Svenskt Näringsliv uppmanade regionerna att underlätta för att vaccinering bör genomföras på eller i närheten av arbetsplatsen. Tanken är att ingen ska behöva ta ledigt från jobbet eller resa långt. Parterna har också i kontakterna med SKR varit tydliga med att detta handlar om att möjliggöra, och underlätta, för regioner vid planering av vaccination. Läs gärna mer via länken.

Vaccination på arbetsplatser
Ny förtroendevald?

Som komplement till avdelningars grundutbildningar erbjuder vi under våren digitala varianter för dig som är nyvald förtroendevald - du väljer själv någon av dagarna. Så kika på vår webbsida - Aktiviteter och bildningar. Är du ny i ditt uppdrag så vill vi gärna att du deltar i ett kort digitalt välkomstsamtal. Vi tar upp det praktiska kring att vara förtroendevald.

Tider - Digitalt välkomstsamtal
Tack för ett bra rekryteringsarbetet!

Antalet medlemmar som arbetar inom privat sektor ökar hela tiden – och det är vi stolta över då det innebär att vi tillsammans på arbetsplatserna kan få en bra arbetsmiljö och bra villkor.
Om du som medlem vet någon kollega som inte är medlem – ställ då frågan om hen vill vara med. Skriv gärna ut information om oss och medlemsinformation och lägg på fikabordet.

Vi behöver även fler förtroendevalda/skyddsombud, som kan samla in och driva arbetsplatsens frågor tillsammans. Om du är själv som förtroendevald/skyddsombud på din arbetsplats så är ett bra tips att peppa en kollega att också väljas till uppdraget – alltid lättare att vara två!

Läs mer om uppdraget och anmälan för ny förtroendevald.

Tips!
Du får gärna skriva ut det här brevet och sätta upp på arbetsplatsen. Har du en kollega som är medlem och inte får brevet? Be då kollegan uppdatera sina uppgifter och kanske lämna sin privata e-postadress. Så kom ihåg att uppdatera dina medlemsuppgifter och påminn dina medlemmar om det!

Uppdatera mina uppgifter!

Vårdförbundet Direkt