Årets lönerevision inom Feelgood

Nu är löneöversynen avslutad för Feelgood företagshälsovård. Här kan du läsa kort om bakgrunden, utfallet och hur det blir framöver.

Årets förhandling har präglats av arbetsgivaren Feelgoods försämrade ekonomiska förutsättningar, orsakade av coronapandemin. I protokollet från förhandlingen finns att läsa vilka åtgärder som vidtagits för att minska de ekonomiska effekterna, bland annat korttidspermittering, stoppad utdelning till aktieägare och stoppad bonus till koncernledning och chefer.

Dessvärre landade arbetsgivaren i ett löneutfall på 0% i den ordinarie lönerevisionen. Vårdförbundet har tryckt på att trots det obefintliga utfallet så ska löneprocessen följas enligt avtalet och lönesamtal genomföras.

Extra lönerevision från november

Vi är överens med Feelgood om att en extra lönerevision ska göras som ger 1,5 % till Vårdförbundets medlemmar från 1 november och framåt. Denna extra revision har Vårdförbundet tillsammans med fackförbundet Fysioterapeuterna förhandlat fram.

Löneöversynen av 2021 års lön startar under första kvartalet 2021.

Har du frågor så kan du kontakta Vårdförbundet Direkt, tel. 0771-420 420 eller via webben.

Prova BookBeat gratis i en månad!

Med BookBeat får du tillgång till 200 000 ljud- och e-böcker direkt i din mobil eller surfplatta. Ingen bindningstid och enkelt att komma igång.

Ljud- och e-böcker med BookBeat

Vårdförbundet Direkt