Dags för nyval - nominera dig själv eller någon annan!

”Rätten och möjligheten till delaktighet och medskapande i Vårdförbundet är vår styrka.” ur Vårdförbundets stadga.

Hösten 2017 ska det väljas ny avdelningsstyrelse, valberedning och kongressombud till avdelning Östergötland. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdragen.

Du kan nominera fram till den 15 juni.
Trädgårsmässan i Älvsjö

Vi vill påminna om resan till Trädgårdsmässan i Älvsjö den 8 april. Det finns platser kvar från alla avreseorter. Passa på att uppleva en rolig och inspirerande dag med andra medlemmar. Vårdförbundet bjuder på resa och entré. Du anmäler dig i vår portal Aktiviteter och utbildningar. Sista anmälningsdag är 31 mars.

Aktiviteter och utbildningar
Fira yrkesdagarna med oss

Under våren kommer vi att uppmärksamma professionsdagarna för sjuksköterskor, barnmorskor och biomedicinska analytiker. Först ut är biomedicinska analytiker den 15 april, därefter barnmorskor 5 maj och sedan sjuksköterskor den 12 maj. Mer information om firandet kommer på vår webb och Facebook när det börjar närma sig.

Pride i Norrköping

Lördagen den 6 maj är det dags för Pride i Norrköping. Vårdförbundet deltar självklart och vi hoppas att många medlemmar vill gå med oss! Vi träffas klockan 11.30 i Kaktusparken och går sen tillsammans i tåget som avgår klockan 12.00. Håll utkik efter Vårdförbundets flaggor. Alla är välkomna, så ta gärna med hela familjen!

Årsmöte med 40-års fest

Den 29 september är det dags för avdelning Östergötlands årsmöte. Då ska styrelse, ordförande, vice ordförande, kongressombud och valberedning väljas. I samband med årsmötet kommer vi också fira att Vårdförbundet fyller 40 år. Det kommer bli en stor fest med underhållning för dig som medlem. Kom och fira med oss!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga