Lön, är det en självklarhet?

Det finns ingen lag i Sverige som reglerar att du ska få lön. Ändå så får du det. Tacka facket för det!

Den sista tiden har jag följt inläggen i Facebookgruppen Sjuksköterskan, en grupp för sjuksköterskor där smått och stort diskuteras. Allt ifrån tips på praktik till vilka infusioner som kan ges efter varandra i perifer venkateter. De senaste dagarna har dialogen handlat om att vara med i Vårdförbundet eller inte.  Detta är givetvis upp till var och en att ta ställning till. Tyvärr ser jag en del okunskap om hur svenska samhället är uppbyggt med partsförhållande, lagar och kollektivavtal. Låt mig därför ställa en fråga.

Lön, är det en självklarhet?
Medlemsaktiviteter

Under året kommer du som medlem att kunna uppleva många roliga och inspirerande aktiviteter. Hoppas ni ser fram emot dom, lika mycket som vi gör. Några exempel på aktiviteter under året är årsmötet med 40-års fest, yrkesdagarna, MAS-internat och mässan Nordiska Trädgårdar.

Ta del av alla våra medlemsaktiviteter
Nätverksträff för dig som är chef eller ledare

Ta chansen att få kunskapspåfyllnad och inspiration tillsammans med chefskollegor från Östergötland, Kalmar, Kronoberg och Jönköping. Årets internat för chefsmedlemmar kommer att äga rum på anrika Badhotellet i Tranås 6-7 april.

Säkra din plats nu
Stipendier och priser

Har du en fantastisk chef eller chefskollega som gör skillnad i vårdens ledarskap? Eller har du en kollega eller chef som arbetar på ett personcentrerat sätt? Kanske är du student och har genomfört ett godkänt examensarbete inom omvårdnad/biomedicinsk laboratorie-vetenskap? Just nu har vi flera stipendier och priser att nominera till alternativt söka.

Ta chansen att nominera till Vårdförbundets stora priser
Förtroendevald - utbildningar och nätverksträffar

Två webbutbildningar har precis lanserats för dig som är förtroendevald. Dessutom drar vi igång med våra populära nätverksträffar nu i mars!

Missa inte våra intressanta träffar

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga