Fairtrade-fika den 20 oktober!

Nu är hösten här och jag vill tacka er alla som på nätverksträffarna bidragit till utvärderingen av sommaren.

Jag har fått en ganska bra bild av hur det varit. Det kommer jag att ta med mig i mina möten med arbetsgivare och politiker. Tack även för ett mycket inspirerande årsmöte med idéer och tankar inför visionsarbetet!

Vi kommer i avdelningen ha verksamhetsplanering nu i slutet av oktober och jag vill påminna er om att fortsätta skicka in idéer och förslag till oss via förslagslådan.

Fairtrade

Vårdförbundet är en Fair Union vilket innebär att vi arbetar för ett samhälle som är ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbart och att vi lever upp till våra grundläggande värderingar om mänskliga rättigheter. Torsdag den 20 oktober är det Fairtrade-fika. Fika med dina arbetskamrater och sätt fokus på Fairtrade-märkta produkter. Fika minst en Fairtrade-märkt produkt (till exempel kaffe) och berätta i sociala medier om hur ni Fairtrade-fikar genom hashtaggarna #vårdförbundetfikarfair #fairtradechallenge. Anmäl din fika redan nu på Fairtradechallenge så är du med i de utlottningar Fairtrade Sverige har, där du kan vinna fina priser fram till fikadagen. Pris går även till bästa fikabilden.

Temadag för förtroendevalda

Den 12 december anordnar vi en temadag med utbildning för alla förtroendevalda i länet. Agendan för den dagen är semester, övertid, samverkan och arbetsmiljö. Viktiga frågor som påverkar oss i vardagen.  Anmäl dig nu, men senast den 5 december.

Vecka 47

Vecka 47 känner du kanske igen som Vårdförbundsveckan. Vi försöker vara extra synliga på arbetsplatser bland annat genom medlemsmöten. Ta gärna kontakt med oss om du vill att vi ska besöka dig på din arbetsplats!

Hälsningar

Helena Eriksson
Ordförande avdelning Östergötland

Medlemsaktiviteter