Medlemsaktiviteter

Ett flertal personer möts på ett av Vårdförbundets arrangemang

Under året kommer du som medlem att kunna uppleva många roliga och inspirerande medlemsaktiviteter. Hoppas ni ser fram emot dom, lika mycket som vi gör. Några exempel på aktiviteter under året är årsmötet med 40-årsfest, yrkesdagarna, MAS-internat och mässan Nordiska Trädgårdar.

Mässan Nordiska Trädgårdar

Efter önskemål från medlemmar blir det i år en favorit i repris. Följ med oss till Älvsjö och mässan Nordiska Trädgårdar. Du som är medlem bjuds på resa och entrebiljett. Anmäl dig snarast, antalet platser är begränsat. Först till kvarn gäller, men reservlista kommer att finnas vid behov. Avresa sker från: Linköping, Motala och Norrköping.

Årsmöte med 40-års fest

Den 29 september är det dags för avdelning Östergötlands årsmöte. Då ska styrelse, ordförande, vice ordförande, kongressombud och valberedning väljas. Snart är det dags att börja nominera. Den nuvarande valberedningen har dragit igång sitt arbete så håll utkik på vår webb och Facebook för mer information. I samband med årsmötet kommer vi också fira att Vårdförbundet fyller 40 år. Det kommer bli en stor fest med underhållning för dig som medlem. Vi hoppas att du och många andra vill komma och fira med oss!

Yrkesdagar

Under våren kommer vi att fira yrkesdagarna för biomedicinska analytiker, barnmorskor och sjuksköterskor. Mer information om firandet kommer på vår webb och Facebook när det börjar närma sig.

För dig som är MAS

Vårens höjdpunkt: MAS-internat på Badhotellet i Tranås den 4-5 maj! Internat för dig som är medicinskt ansvarig sjuksköterska och medlem i Vårdförbundet i antingen Östergötland, Blekinge, Jönköping, Kalmar eller Kronoberg. Vi träffas för inspiration, kunskapspåfyllnad och erfarenhetsutbyte. Inbjudan och program hittar du i portalen Aktiviteter och utbildningar.

Arbetsplatsbesök

2017 kommer vi att besöka de allra flesta arbetsplatser. Vi vill gärna veta mer om dina arbetsförhållanden och din vardag. Det är givetvis du och dina frågor som står i centrum. Vill du ha besök på din arbetsplats?