Årsmöte och 40 årsjubileum

Den 29 september är det dags för årets två stora händelser! Vi slår ihop det till en enda stor tillställning på Trappan vid Campus i Norrköping och vi startar redan på eftermiddagen med intressanta föreläsningar. Fokus på dessa är karriär. Ni kommer få höra medlemmars historier om spännande karriärer utifrån olika yrkesroller.

Därefter drar årsmötet igång och i år är det dags för val av ny avdelningsstyrelse, kongressombud och valberedning. Förberedelserna är redan i full gång och nomineringarna har börjat trilla in. Du kan nominera den du önskar se i någon av dessa roller ända fram till 15 juni. På vår webbsida kan du även se vilka som blivit nominerade hittills.

När årsmötet är slut övergår vi till den stora festen! För i år är det 40 år sedan Vårdförbundet bildades och det tycker vi verkligen är värt att fira! Vi bjuder på middag och högklassig underhållning i form av Linda Bengtzing under kvällen och kommer hålla på ända fram till efter midnatt. Det kommer att gå bussar till Norrköping fram och tillbaka till Linköping och Motala, som du som medlem givetvis kan åka med gratis.

Vi hoppas att du och många andra medlemmar bokar in denna dag och kommer och gör din röst hörd vid årsmötet och sedan firar tillsammans med oss. Vi räknar med att det kommer bli en fantastiskt givande, rolig och viktig kväll för oss alla.

Anmäl dig gärna redan nu, men senast 11 september. Du anmäler dig via portalen Aktiviteter och utbildningar.

Skriv gärna en motion

Som medlem har du alltid möjlighet att komma med idéer och förslag på till exempel aktiviteter eller frågor du vill att avdelningen i Östergötland ska satsa på. Inför årsmötet finns även möjlighet att skriva motioner. På vår webb hittar du mer information om motionsförfarandet och även ett motionsformulär som du kan fylla i. Senast den 15 augusti behöver styrelsen ha fått din motion för att hinna handlägga den och ge ett svar på årsmötet.

Relaterat innehåll inför årsmötet