Årsmöte och 40 årsjubileum

En kvinna står lutad mot en orange bakgrund

Den 29 september är det dags för årets två stora händelser! Vi slår ihop det till en enda stor tillställning på Trappan vid Campus i Norrköping och vi startar redan på eftermiddagen med intressanta föreläsningar. Fokus på dessa är karriär. Ni kommer få höra medlemmars historier om spännande karriärer utifrån olika yrkesroller.

Därefter drar årsmötet igång och i år är det dags för val av ny avdelningsstyrelse, kongressombud och valberedning. Förberedelserna är redan i full gång. Nomineringstiden är nu avslutad, på vår webb kan du se vilka de nominerade är.

När årsmötet är slut övergår vi till den stora festen! För i år är det 40 år sedan Vårdförbundet bildades och det tycker vi verkligen är värt att fira! Vi bjuder på middag och högklassig underhållning i form av Linda Bengtzing under kvällen och kommer hålla på fram till 23:30. Det kommer att gå bussar till Norrköping fram och tillbaka till Linköping och Motala, som du som medlem givetvis kan åka med gratis.

Vi hoppas att du och många andra medlemmar bokar in denna dag och kommer och gör din röst hörd vid årsmötet och sedan firar tillsammans med oss. Vi räknar med att det kommer bli en fantastiskt givande, rolig och viktig kväll för oss alla.

Anmäl dig gärna redan nu, men senast 11 september. Du anmäler dig via portalen Aktiviteter och utbildningar.

Skriv gärna en motion

Som medlem har du alltid möjlighet att komma med idéer och förslag på till exempel aktiviteter eller frågor du vill att avdelningen i Östergötland ska satsa på. Motionstiden är nu över för i år.