Välkommen på pensionsinformation

Vårdförbundet bjuder in dig som arbetar inom privat sektor och har tjänstepensionen ITP till ett seminarium som hjälper dig att fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension.

Tjänstepensionen en viktig del av din pension Tjänstepensionen är ett komplement till den allmänna pensionen och utgör många gånger en betydande del av din framtida pension. Genom att skräddarsy din ITP kan du tjäna mycket pengar. Om du till exempel anpassar ditt efterlevandeskydd efter din familjesituation kan det röra sig om tusenlappar mer i pension. Och väljer du en fond med 0,3 procents avgift istället för 0,5 blir det en femhundring i månaden – hela livet.

På vårt kostnadsfria seminarium visar vi dig vilka enkla knep som ger dig en betydligt större pension.

Praktiskt

Linköping: Tisdagen den 18 oktober kl 17.30 – 19.30
Var: Vårdförbundets kansli, Storgatan 40.
Motala: Onsdag den 19 oktober kl 17.30 – 19.30
Var: Lasarettet i Motala, lokal Linden
Anmälan: Anmäl dig gärna direkt, men senast den 14 oktiber.

Vi bjuder på enklare förtäring. Ev. allergier/specialkost noteras i anmälan under övriga noteringar. Både du som medlem och icke medlem är varmt välkommen.