Skolsköterska - kom på en inspirerande heldag

En kvinna som sitter vid sitt skrivbord och går igenom dokumentation

Du som är skolsköterska bjuds in till en heldag fylld av viktiga samtal, gemensam lunch och en inspirerande föreläsning.

Den 31/10 och 2/11 anordnas heldagar för dig som är skolsköterska. Välj det tillfälle som passar dig bäst! Vårdförbundet bjuder på lunch och vi träffas för att samtala kring ämnen som berör dig i ditt arbete och vi bjuds på en inspirerande föreläsning av Lukas Svärd om HBTQ och mångfald.

Lukas föddes som flicka men bestämde sig tidigt för att bli man. Vid 18 års ålder genomgick han en könskorrigering och föreläser nu om hur det är att växa upp i utanförskap, men också om hur det är att kämpa för att bli den man vill vara. Han berättar om kampen för att inte låta sin bakgrund påverka framtiden och om att ta sig igenom saker som andra sagt var omöjliga. Idag är han elitsoldat, brandman, genomför Ironman och arbetar samtidigt som affärsutvecklare och föreläsare.

Ämnen som berörs är bland annat:

• Utanförskap
  • Transsexualism
  • Självmordstankar
  • Självförverkligande
  • Bemötande
  • Motivation, livets bränsle
  • Sport och träning
  • Att inte hindras av rädslan

Antalet platser är begränsat till 30 per tillfälle, anmäl dig därför redan nu, men senast den 29/10.

Jag vill gärna anmäla mig till skolsköterskans dag den 31/10.

Jag vill gärna anmäla mig till skolsköterskans dag den 2/11.