Grattis på yrkesdagen till dig som är biomedicinsk analytiker

Grattis står att läsa mot en blå bakgrund med provtagningstillbehör

15 april är den internationella yrkesdagen för biomedicinska analytiker. Vi i avdelning Östergötland vill gratulera dig och alla våra andra medlemmar på yrkesdagen.

På skärtorsdag kommer vi uppvakta biomedicinska analytiker med en goodiebag. Håll utkik efter oss på de större laboratorierna på våra sjukhus i Motala, Norrköping och Linköping.

Den här professionsdagen lägger vi i avdelning Östergötland fokus på att nå ut till politiker och tjänstemän. Idag har vi skickat ut e-post till alla ordinarie och ersättare i regionfullmäktige där vi beskriver det viktiga arbete som vi biomedicinska analytiker gör, varje dag. Samma informationsblad kommer vi dessutom personligen lämna över till alla som närvarar på regionfullmäktiges möte den 27/4.

Medlemserbjudande hela veckan

Mellan 10-16/4 får du som är biomedicinsk analytiker 50% rabatt på vår fina axelremsväska (ordinarie pris 200 kronor). Erbjudandet gäller så långt lagret räcker. Beställ väskan i medlemsbutiken, sök på "axelremsväska"

Har du upptäckt biomedicinska analytikerbloggen?

Det kommer att vara full fart i Biomedicinska analytikerbloggen hela veckan. Läs mer i biomedicinska analytikerbloggen.