Grattis till examen!

Du har valt världens roligaste yrke och kan se fram emot år av utveckling och spännande utmaningar. Vården är en kunskapstät bransch med många möjligheter till karriärval. Att jobba för att människor ska uppnå hälsa ger mycket glädje.

Kontakta oss om du har frågor eller behöver råd och stöd med t.ex. introduktionen, schema, arbetstider och andra villkorsfrågor. Du kan vända dig i första hand till förtroendevald på din arbetsplats. Du kan också höra av dig till Vårdförbundet Direkt som finns på telefon 0771 - 420 420 vardagar kl. 08.00-18.00 eller via mejl.

När du börjar arbeta blir du som varit studentmedlem, automatiskt ”yrkesverksam medlem” och kommer därmed få en räkning varje månad. De första sex månaderna är det en reducerad avgift.

Det finns en hel del förmåner som du som medlem får. Glöm inte att lämna in din C-uppsats när den är godkänd.  Du/ni har chansen att få Vårdförbundets stipendium på 5000 kr för bästa C-uppsats. Ansök om stipendium redan nu!

Med vänliga hälsningar från oss i avdelning Östergötland.

Ps. Vi är bemannade hela sommaren så välkommen att kontakat oss om du har frågor och funderingar.