Ett händelserikt årsmöte är till ända

• Två personer som poserar med två ballonger, en 4:a och en 0:a

Vårdförbundet 40 år

• Ordförande talar i mikrofon framme på scenen, i bakgrunden är en film igång

Ordförande Helena Eriksson öppnar mötet

• Två personer poserar med diplom och blommor

C-uppsatsstipendiaterna Wictoria Karlsson och Amanda Suu

• En kvinna tittar in i kameran

Nyvalda ordförande Emma Klingvall

• Sex personer poserar med ansiktet mot kameran

Den nyvalda styrelsen. Fr.v Emma Klingvall, ordförande. Eva Edelönn, Maria Ljung, Sebastian Geijer, Monica Jonsson och Ragnhild Karlsson, vice ordförande. Saknas på bilden gör Eva Heijne Adolfsson

• Fyra personer poserar med ansiktet mot kameran

Medlemsmingel

• Fyra kvinnor som förser sig med mat från en buffé

Medlemmar som plockar mat från en ljuvlig buffé

• En artist står på scenen och sjunger, många personer dansar och tittar på uppträdandet

Artisten Linda Bengtzing uppträder

• Två personer på scen, med ett stort antal människor i förgrunden som tittar på

Medlemmar som uppmärksamt lyssnar på artisten Linda Bengtzing

Den 29 september var det dags för årsmöte i avdelning Östergötland. I samband med detta bjöds också på inspirerande karriärföreläsningar och stor fest med mat och underhållning för att fira att Vårdförbundet fyller 40 år! Tack till alla er som kom!

Cirka 180 medlemmar deltog under dagen som startade med tre inspirerande föreläsningar. Det var medlemmar från olika professioner som berättade om sina respektive karriärer.

Årsmötesförhandlingarna inleddes med en filmhälsning från förbundsordförande Sineva Ribeiro och filmen "Vi är vården" som visade Vårdförbundets fyra yrken. Mötet innehöll sedan bland annat val av styrelse, kongressombud och valberedning, genomgång av inkommen motion samt av avdelningens verksamhet. Som mötesordförande valdes Johan Larson, vice förbundsordförande.

Det delades även ut stipendium för bästa C-uppsats och skribenterna Wictoria Karlsson och Amanda Suu berättade om sin studie, vilka slutsatser de dragit och vilka forskningsområden de kunde se.

Den nya styrelsen valdes enhälligt och är en blandning av nya och gamla ledamöter i olika åldrar och med kompletterande färdigheter och personligheter. Som ny ordförande valdes Emma Klingvall, tidigare ledamot i styrelsen.

Efter mat och kaffe avslutades kvällen med dans och Linda Bengtzing på scenen. Det var nog många trötta men nöjda fötter som lämnade Trappan strax före midnatt.