Tack för att DU är medlem och trevlig sommar till DIG

Denna vecka börjar många sin semester och det är dags att önska trevlig sommar. Jag vill också passa på att tacka DIG för att DU är medlem i Vårdförbundet, och finns i avdelning Örebro. Det är tillsammans vi kan förändra och påverka.

Många arbetsplatser har haft en intensiv vår som präglats av förändring och bemanningsbekymmer. Det har påverkat både arbetsmiljön och möjligheten att arbeta patientsäkert. Vid förändring är det extra viktigt att ha förtroendevalda som tar plats i samverkan och påverkar med stöd av dig som medlem. Vill du veta mer om vad det innebär att välja en förtroendevald så hör av dig! Vi kommer gärna till din arbetsplats och berättar mer, skicka ett mejl till oss.

Lönefrågan är en av de viktigaste villkorsfrågorna bland Vårdförbundets medlemmar...
Välkommen på höstens medlemsaktiviteter

Efter sommaren drar vi igång med en mängd roliga, spännande och inspirerande medlemsaktiviteter. Se till att redan nu boka in datumen, vi vill träffa dig och många av dina medlemskollegor. Vi ser fram emot Pride, en karriärkväll, en pensionsträff och en makalös fest i kombination med årsmötet.

Visst blir du nyfiken på att läsa mer?
Bra att veta inför sommaren

Snart kommer många av oss att få en välförtjänt semester. Men det finns många frågor kring semestern. Här svarar vi på de vanligaste frågorna som brukar komma till oss. Svaren här är generella, så det kan finnas andra riktlinjer på din arbetsplats. Kontrollera alltid med din arbetsplats vad det är som gäller för dig i ditt kollektivavtal. Om du inte hittar svaren här nedan eller om du har följdfrågor kan du alltid ringa till Vårdförbundet Direkt.

Kom ihåg att...
Ta del av vår nya lönestatistik för 2016

Nu finns uppdaterad lönestatistik från 2016 med siffror för nära 85 000 medlemmar. Statistiken visar på att lönerna i har ökat med i genomsnitt 3,7 procent i landsting och kommun. Se statistiken för ditt län och din yrkesgrupp.

Siffrorna är baserade på löneläget för Vårdförbundets medlemmar

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga