Karriärkvällen Taggad, laddad och ny

Vill du höra om hur det kan vara att jobba utomlands och få smarta tips inför kommande anställningar? Vill du få inspiration till möjliga karriärvägar och information om lagar, skyldigheter och rättigheter i arbetslivet? Då är det här kvällen för dig!

Den 6 september ses vi mellan klockan 18.00-20.30 på Harrys Hamnplan. Karriärkvällen vänder sig till dig som är student eller har arbetat i yrket upp till 2 år.

Under kvällen bjuder vi på

• Medelhavsbuffé
  • Inspirerande presentationer om karriärväg och utlandstjänstgöring
  • Råd och tips inför anställning
  • Möjlighet för dig att ställa frågor till yrkesverksamma från olika arbetsplatser

Bjud gärna med en icke-medlem som studerar eller är yrkesverksam inom någon av våra professioner.

Varmt välkommen med din anmälan!
Ta chansen att nominera till årsmötet

Nu kan du nominera inför valen på avdelning Örebros årsmöte som kommer att hållas den 10 oktober 2017. Årsmötet är avdelningens högst beslutande organ och väljer i år ny styrelse, kongressombud, ersättare för kongressombud samt valberedning. Som medlem i Vårdförbundet avdelning Örebro kan du nu nominera dig själv eller annan medlem till dessa uppdrag.

Välkommen med din nominering!
Skriv en motion till avdelning Örebros årsmöte

Vill du påverka vad Vårdförbundet ska jobba med? Skicka in en motion till avdelning Örebros årsmöte den 10 oktober. Senast 3 oktober behöver vi få in din motion. En motion kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar bättring på.

Skicka in din motion till oss redan idag
Lön 2017

I samband med årets löneöversyn har vi fört dialog med samtliga arbetsgivarrepresentanter inom SKL området i avdelning Örebro. Inom privat och statliga sektor har vi inte samma möjlighet att möta arbetsgivare, eller ta del av löneutfall, så där sker löneprocessen lokalt.

Inför årets löneuppstart skickades yrkande och diskussionsunderlag till arbetsgivaren...

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga