Våga fråga, våga vara korkad!

Varmt välkommen till vårens första föreläsning i samarbete med bland andra TCO. Den 27 mars föreläser Jan Bylund om vikten av att berömma varandra, skaffa sig självförtroende och hur man kommunicerar med arbetskamrater, chefer och kunder.

Jan tar med sig sina 25 år på scener och i TV i en föreläsning med mycket skratt men som hela tiden bottnar i ett allvar. Hur ser vi på varandra? Vad tror du att dina arbetskamrater har för bild av dig?

Vikten av att berömma varandra, skaffa sig självförtroende och hur man kommunicerar med arbetskamrater, chefer och kunder. Detta leder till större trygghet på jobbet, mer trivsel och alla säljer mer. Magi? Nej, sunt förnuft! Vare sig man är sjuksköterska eller säljare har man nytta av Jans insikter.

Insläpp från 17.30, fika finns till försäljning.

Begränsat antal platser, först till kvarn gäller! OBS! Tänk på att anmälan bara gäller dig, har du en kollega som också önskar gå på föreläsningen måste hen anmäla sig själv.

Om du får förhinder att delta är det viktigt att du avanmäler dig så att någon som står på väntelistan kan få din plats.

Varmt välkommen!

Anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar
Utbildningar för dig som ny förtroendevald

Vårdförbundet erbjuder dig som är ny förtroendevald utbildning för att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna utföra ditt uppdrag. Utbildningen består av en introduktionsdag, två webbutbildningar och tre dagars grundutbildning. Det finns platser kvar till introduktionsdagen den 3 maj och grundutbildningen den 9-11 maj i Gävle och den 16-18 maj i Örebro.

Anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar
Politiker i vården

Förra året provade vi ett nytt koncept där förtroendevalda politiker inbjöds att tillsammans med oss gå på nattvandringar till utvalda avdelningar. Vi upplevde att det blev många givande möten och diskussioner och tänkte fortsätta med ett liknande upplägg även i år.

Läs hela artikeln
Årets löneprocess

Nu har vi kommit en bit in på 2017 och våren står och knackar på utanför dörren! Vi jobbar intensivt med lön och årets lönerevision och har haft uppstartsmöten med de flesta arbetsgivarna i länet, men några återstår. Vi har framfört våra åsikter och lämnat våra yrkanden.

Läs hela artikeln

Vårdförbundet Direkt