Kom och ställ frågor!

Under några dagar i april och början av maj kommer ledamöter i styrelsen och fackliga på tid i avdelning Örebro att finnas tillgängliga vid länets sjukhus för att svara på dina frågor. Vi är intresserade av att höra hur din arbetssituation ser ut.

Vi kommer att finnas på plats vid länets sjukhus i samband med lunchtid under några dagar. Vi vill gärna höra hur du upplever din arbetssituation, hur sommarplaneringen ser ut på din avdelning.

Vi vill gärna höra hur du ser på kompetensutvecklingsmöjligheter, vilka hinder eller möjligheter ser du i din verksamhet?

Följande datum finns vi på plats. Tiden som gäller alla dagar är klockan 11.00-13.30.

19 april Lindesbergs lasarett, utanför matsalen

20 april USÖ, Matkällaren

26 april USÖ, M-huset

9 maj Karlskoga lasarett, utanför matsalen

Skriv gärna ut affischen och sätt upp på din arbetslats.

Även kollegor som ännu inte blivit medlemmar är välkomna!

Affisch för utskrift
Vilken barnmorska vill du hylla på internationella barnmorskedagen?

Har du en alldeles fantastisk barnmorskekollega på ditt jobb, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Finns det en person på jobbet som du tycker skulle behöva lyftas upp lite extra? Kanske har du en chef som gör ett alldeles ypperligt arbete? Då ska du nominera hen till Årets Barnmorska!

Läs mer och gör din nominering här
Vilken sjuksköterska förtjänar extra uppmärksamhet på internationella sjuksköterskedagen?

Den 12 maj är det dags att fira alla fantastiska sjuksköterskor i världen! Men visst finns det några som blänker lite extra? En alldeles underbar kollega som sprider god stämning eller bidrar till arbetsplatsens trivsel? Eller kanske en sjuksköterska eller chef som driver professionen framåt och alltid ser förbättringspotential?

Läs mer och gör din nominering här

Vårdförbundet Direkt