Följ dina drömmar och håll fast vid din passion

Bea Uusma vann Augustpriset för sin bok Expeditionen: Min kärlekshistoria. Vad som började som ett vanligt intresse blev snart en besatthet. Trots att Bea egentligen är en ovanligt bekväm person, som hatar att frysa, har hennes passion fört henne till Nordpolen. I sina föreläsningar berättar hon om Andrée-expeditionen, sina egna äventyr och om modet att våga gå åt det håll dina drömmar pekar.

Den 10 april får vi lyssna till Beas inspirerande föreläsning där hon blandar historien om Andrée-expeditionen och sin besatthet av den samma.

Hur hon själv, helt utan erfarenhet, tog sig till samma punkt där alla spår slutar. De sammanflätade historierna gör föreläsningen både levande och otroligt spännande.

Bea Uusma föreläser även om passion, besatthet och modet att våga. Hon berättar om sina egna vägval i livet. Hur hon som 36-åring valde att sadla om från illustratör till läkare och hur hon tog sig till Nordpolen. Detta är en föreläsning som inspirerar till mod och att våga följa sina drömmar.

Om du får förhinder att delta är det viktigt att du avanmäler dig så att någon som står på reservplats kan få din plats.

Varmt välkommen!

Anmäl dig via portalen Aktiviteter och utbildningar
Hylla en biomedicinsk analytiker

Har du en alldeles fantastisk kollega på labbet, någon som är en schysst arbetskamrat, sprider god stämning och kanske inspirerar andra? Finns det en person på jobbet som du tycker skulle behöva lyftas upp lite extra? Kanske har du en chef som gör ett alldeles ypperligt arbete? Då ska du nominera hen till Årets Biomedicinska analytiker!

Läs mer och nominera på vår lokala hemsida

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga